Saturday, January 24, 2009

Naughty You

“To my fren, sory coz wat sprise… Juz nk inform ats psetujuan my fmly n pihak laki, I’m getting engaged on 31 feb 2009.. Bg yg dpt dtg.. Jmputlah ke rumah.. Kdtgn korg sgt2 dharapkan even I was so shock wit my family’s decision.. Plis support me guyz.. Thankz a lots”

**********



Tenang2.

Itu hanya joke of the day.

Cuba anda lihat tarikhnya dan check tarikh itu jatuh pada hari ape?

Damn. Kena tipoo.

Geram kan?

************

Alkisahnya,

Malam semalam berlaku kejadian itu.

Aku terfikir utk jana idea itu.

Waktu dah lepas pukul 12mlm, mata ngantuk sangat.

Tapi nape ntah hati ni terasa nakal sgt.

Rase hendak bergurau.

Da tgh malam camni orite sgt, mesti org tgh mamai2.

*Senyum kambing*

Klik. Tekan handphone.

Nak hantar message nakal kat kawan2.

Maka, aku pun hantar SMS cm ayat kat ats tu kepada beberapa org rakan dan kenalan.

“To my fren, sory coz wat sprise… Juz nk inform ats psetujuan my fmly n pihak laki, I’m getting engaged on 31 feb 2009.. Bg yg dpt dtg.. Jmputlah ke rumah.. Kdtgn korg sgt2 dharapkan even I was so shock wit my family’s decision.. Plis support me guyz.. Thankz a lots”

Perasaan NAKAL itu melebihi rase sayang untuk membazirkan credit aku. Ceh, mentang2 time tu byk credit.

Hanya lepas beberapa minit banyak btol message yg masuk dlm inbox hp aku.

Rata-rata bagi ucapan congrat.

Ade yang terkejut. Mane tak terkejut, angin takde ribut takde tup2 aku nak bertunang da.

Ade yg tnya dengan sape, n sejak bile knal.

Tak kurang gak, ade yg cam x puas hati + sedih + reply hambar.

N mereka jugak doakan kebahagiaan aku dengan ‘jodoh’ku tu. =)

Aku hanya senyum lebar sorang2.

Lucu.

Dan satu2 aku balas message tu dengan ayat lebih kurang mcm nie.

“Jemput datang ye, 31feb tau bukan 31jan”.

“Datang la, before tu check calendar dulu 31feb tu hari ape. Kalau free datang la”

“Tq doakan. Dengan someone la. Tak boleh bgtau. Datang nanti baru tau sape. 31feb ok, cek kt calendar hari ape tu. check skrg gak k”

“hehe, cube bace balik message mule2 tu, check tol2 bape hari bulan tu”

Message tu aku type dgn harapan mereka realize this is all joke at all.

Ade sstgh yg aku layankan cite dulu before kantoikan dorg.

Huhu. Nakal kan aku?

Yang lucu lagi.

Ade yang terus kol kerana terlalu terkejut.

Safiah kol, nakkan kepastian, tanya sape jodoh aku tu, org mane n everything. Mule2 aku layan dulu tp dengan nada gelak-gelak. Rase tak tahan nak tipu lame2. Tp last2 die pasan sumthng pelik ngn tarikh tu. Dan akhirnya baru die tau betapa nakal n jahat nya message itu. Die gelak puas2 tanda protes n geram kt aku. Sorry ye safiah. Huhu.

Cc pun ade kol cz terkejut sgt. Yang aku pelik dr first time aku jawab aku da gelak da. Tp die ttp x fhm lg. die siap kate ‘warh hepy nye die nk bertunang’. Lame gak aku layan cerita tipu aku tu. Die x dpt hint lg. Last2 aku ckp die kne dtg majlis tunang aku tp skrg ni die kne tgk kt calendar 31feb tu jatuh pd hari ape. Ble dpt tau die da ter’kena’ punye la die marah. Huhu. Tapi x la mrh sgt. Die gelak2 gk sebab lucu nape la die ley tak pasan tarikh tu.

Oh ya, ade gak few of the recipient yang tak terpedaya.

Dorg realize tarikh tu pelik n sumthing.

Tapi rata2 dr mereka ni, pd mulenye terkejut n suspen,tp bleb ace SMS 2nd round br perasan message ni berbaur penipuan semata-mata.

Yang aku pelik lagi, ade yg pecaya aku akn bertunang btol2 n ingat aku slh type message. Bg golongan ini cpt2 aku sedarkan mereka SMS tu tipoo saje. Nanti mati2 dorg ingat aku tol2 nak tunang.

Aku pn pelik rmai yg hampir pecaya dgn berita pertunangan aku ni.

Bak kata Shdi, maybe sbb aku da abes blaja n keja, n duk ngan family. So cam x mustahil if aku akn bertunang dlm mase terdekat ni.

Huhu, naya gak. Rmai hampir percaya. N mujur aku cepat2 sedarkan.

;p

Drpd aku ngantuk giler mlm tu, jadi segar sbb melayan message dorg ni sume. Sampai after subuh n pg td pun still ade reply.

Hee~

Mmg gimik, suspen, n kontroversi,

*********************

Kawan2,

Maaf kerana bergurau mcm tu.

Tu hanya joke of the day.

Gurauan nakal yang terlintas kt kepala mlm td serta merta padahal mata da ngantuk dgt.

Maybe sebab aku da lame x bg message gurau2 n sengal2 mcm ni.

Maybe jugak sebab Birthday aku hampir tiba. So jadi mcm crazy sket.

Haha, crazy kan?

Aku mmg camni, suke bergurau n bersahaja.

Papepn aku ingin hulurkan kemaafan kepada anda yang jd mangsa kenakalan saye ni.

Im so sorry down to my heart.

Janji pasni tak wat lagi. Ok?

=)

Sorry tu Ayu, Kak Wan, Tina, Yana, Eexaa, Ekin, Nadia, Safiah, Nad, Noor, Ina, Che’ pa, Eddy, Afiq, Asrul, Liya, Karen, Barvina, Wan, Syuk, Cc, Fikry, Rafie, Lan, Rashid, Faiz, Carl, Shdi, Yan, Sheeda, Ekin, Syida, Waniey, Wani, Fyruz, Jihah, Azam, Aina, Iqa, Shikin, Sarah, Teha, Yati n sape2 lagi yang terima message tu.

Sorry bangat…ampunn.

Nakal tol saye ni kan???Aishh..



-Miss Nakal-

No comments: