Thursday, November 20, 2008

MY MUSIC:: 6XTH SENSE

Lyrics Lagu 'CINTA YANG SEMPURNA' 6xth Sense feat. Noe Letto

Terbawa aku dalam rasa
Yang selama ini terlupa
Ooohhh OooohMungkinkah ini cinta…

Hatiku cuba
Tuk mencari
Kemana aku telah pergi
Ooohh Oooh
Mungkin ini semua mimpi

*Hanya ilusi
Cinta yang menipu
Keindahan yang semu
Semua hanya palsu
Keindahan semu
Semua hanya palsu

**Bawa aku….Kepada MU
Keindahan yang tak semu
Peluk aku
Jangan pernah
Kau biarkan
Ku terlupa pada Mu

Kasih tempat mengadu
Takkan ada cinta yang bisa sempurna
Selain kepadaMu
Kepada MU

* Repeat 1
** Repeat 2

####################################################################

6xth adalah antara Band Favourite aku..I ove the vocal of Adi. Masyuk gilerr..Satu story yang aku takkan luper pasal band 6xth Sense ni ialah pd tahun 2008, kolej aku (Kolej Rahim Kajai, UKM) ade wat festival tahunan (sort of family day and carnival of entertainment, ade gerai2, ade game, ade pertandingan2 dll).

Aku antara high committee untuk Board yg menganjurkan festival ni (so-called MEFeK). By the way actually aku Timb. Penagrah II. Kire jawatan No.3 dari seratus lebih ahli MEFeK ni. Biase every year we all ade satu big event yang turun termurun n famous gak within kolej2 kt UKM dat is.. BOTB or Battle of The Band. I'm sure u all tau wut BOTB is. And bese dlm event BOTB ni mesti punye we all panggil Artist Band untuk datang wat performance sekaligus 1 of the promotion strategy for our BOTB ni. Kalau dlu senior2 kolej aku yg handle BOTB ni mmg akn pggl artis yg tol2 artis r (janji die genre rock/modern rock/slow rock/alternative rock/hard rock sesuai ngn konsep BOTB).

And atas rase tanggungjawab sbgai TKPII aku pn have my own effort utk bantu cari band untuk perform time BOTB tu. Time tu kolej aku nye festival antara yg terlast wat festival. So byk la artis yg femes n affordable da kne book n da perform time festival kolej laen, mcm Hujan, Meet Uncle Hussein, The Times dan lain2). Last2 aku terpike nk invite 6xth Sense coz 6xth pn x kurang gak hebatnye, femes, and ade rmai fans. lagu die pn best2 blaka. Aku da tanya respon rmai orang gak mcm mane if aku invite 6xth Sense. Rmai yg sokong n suke dgn cdgn aku ni. Aku pn bekerja keras nk deal ngn dorang ni. Aku dapat contact number dorang atas usaha sendiri. N aku pn contact dorg proposing our glad welcome to invite them to perform in our Battle. And afterwards Imad (the manager a.k.a PRO of 6xth Sense) slalu la contact aku n vice versa la. sebulan gak kitorang dealing with each other. Sampay da rase cm membe2 je. Imad ni pn sporting org nye.

At first dorang letak harga mahal gak (maklumlah main stream artis kan). Dorang kate standard RM4k, 3 lagu. Aku pn gune la kemahiran tawar-menawar aku. Aku siap compare ngan Hujan yg boley dapat RM1k ngan 3 lagu (tapi tu pn time Hujan mule meletup..sekarang pn Hujan da demand). Imad cakap kalau artis indie band boley la dpt mcm tu. Btol gak ape die cakap. Hujan even da meletup satu Malaysia tapi die still indie band. Takde label sendiri. Tapi tawar punye tawar aku x sangka akhirnya 6xth sense offer aku RM1600 dengan 4 lagu!!! (of course lagu2 hits dorang la). Tapi tu pn punye susah nak dapat tau! Berminggu2 aku fight untuk dapatkan harga murah. Tu pn stlh da cm kamcing ngan Brader Imad tu. Maybe die tengok aku ni best kot sebab tu die offer harga murah. Haha. Perasan je.

N we dealed with that. RM1600 with 4 songs. Titik and muktamad. Tinggal nak deal tarikh n flow je. And when the time aku bawa masuk usaha aku ni dlm meeting committee. Tak sangka bebudak ni (ade satu gang dak laki yang ditugaskan handle BOTB) tolak bulat-bulat cadangan aku an usaha penat aku selama ini. Kurang ajar sungguh. Alasannye rupe2nye dorang pn da deal ngn 1 band lain, indie band iaitu Couple. I serious shit dont know who's the hell Couple ni. Yeah mmg la aku bukan indie band follower even minat gak few indie bands cm Hujan, MeetUncleHussein, Butterfingers, TheTimes dll. So I really tak tau sape Couple ni. Cube la tanya kat public 'Tau tak Band Couple'?? Sure n very sure org akn geleng kepala n will say 'BIG NO'. Sape yg knal band ni kecuali geng2 fanatik indie yg cm katak bawah tempurung, masyuk ngn dunia sendiri tapi tak terbuka fikirannya untuk terima kehadiran artis2 band lain yang jauh lebih establish, ade label, n bergerak dlm main stream dunia hiburan. Seolah2 mcm indie band saje paling bagus, boley diterima. Artis laen lagu tak best la, x layan la, x class la. What the Hack. Ni org yg syok sendiri. Terlampau taksub dengan dunia sendiri n berfikiran sempit. Aku pn minat gak indie band tp kne tgk situation la which one more attractedutk event yg melibatkan public in academic area. Cehh.

OK. Stop with that. Old stories. The issue skrg, untuk important event cm BOTB in big festival cmtu, mesti la fikirkan nk tarik crowd. Buka syok sendiri. I know la maybe dorg minat giler band Couple tu. Tapi hello. This is not event untuk you all je. Ni untuk semua. Kita target satu UKM termasuk outsiders will come. So target die:: MESTI TARIK CROWD. and 6xth Sense is the best choice. 6xth Sense satu Malaysia da knal even kanak2 kecil. Lagu die rmai orang tau. Dorg da establish. da ade level. Even kat Indon pn org knal. Niat aku nk tolong memeriahkan festival je. Nak tarik crowd. Sebulan lebih gak fight deal ngan 6xth sense till dpt hrga best price nye! Padahal boleh cancel salah satu dengan utamakan mane yg boley bagi lg byk kelebihan. Dorg plak pndai2 confirmkn ngn band Couple tu. Dah la buat kerja sendiri tak bincang ngn pihak atasan termasuk aku sebagai TKPII. Pastu degil plak tu. sebab taksub ngan dunia sendiri. Padahal dak2 ni (yg degiil tu) baru 1st year time tu,ilmu tak cukup di dada tapi ade hati taknak terima pendapat org lebih berpengalaman n mkn garam. Dorg cakap da siap kuar flyerz la, poster la wutsoeva la. ALASAN!! Sebtulnya degil.

Yang aku sedih sangat, penat aku berusaha nak deal ng 6xth sense ni, fight untuk dapatkan hrga murah (mmg hrga dorg offer tu ssh nk dpt tu). Aku ralat giler if tolak yg ni, coz next time if nak panggil 6xth sense lagi, takkan dapatnye harga runtuh mcm tu. sekarang lak 6xth sense makin popular lak. Pastu ralat aku kne tolak setelah berminggu2 usaha nak dapatkan. Kalau baru2 deal takpe. Ni smpy da dpt kata sepakat ngn harga murah. Aku da terbayang crowd yg rmai if 6xth jadi perform. N nak photo session ngn dorg. Tapi semua tu hanya tggl mimpi.

Aku fikir secara rasional walaupun guriskan hati aku sendiri. serius kecik ati ngn dorng ni. makan hati giler2. sebab kedegilan dorg, n dorg pndai2 confirmkan ngan Band Couple tu aku terpaksa tolak band 6xth sense. Sakit hati aku mase cakap terpaksa tolak 6xth Sense tu. Tp yg menyejukkn hati aku tu, Imad sangat sporting. die tak marah pn aku tolak 6xth sense. padahal aku yang bewriya2 nak 6xth sebelum ni. Dorg siap cakap sokongla band Couple walaupn dorg tu indie. Tak kisah sape pn dorg, sokong la band2 Malaysia. Terharu aku dengar kata Imad tu. Sporting giler abes die!!

Papepn aku tetap minat Band 6xth Sense even x dpt tgk dorg perform depan mata sendiri dengan kite sndri yg deal utk performance dorg tu.

Tu je cerita aku nk share ngn u all. Ble ingat 6xth sense aku teringt kisah aku tu. Bdw, to 6xth Sense success always!!

##############################################################

ALL ABOUT 6XTH SENSE;;

cLIcK,

1) JIWANG.ORG

2) MYSPACE

3) FACEBOOK