Friday, July 10, 2009

My YM is closed


Tuan2 dan puan2.

Dengan ini diisytiharkan YM sayerr dengan ID klose_fan telah ditutup. (Tutup?)

Damn.

Luckily aku ada lagi satu YM ID that's silence_whisper11.

ID klose_fan is my very3 first YM ID. that's my first email ever.

Lepas tu kronologinya, sayerr telah create satu lagi YM account (ATAS SEBAB2 TERTENTU that had makes me decide to create another email n YM).

For some period, i have 2 Yahoo account, 2 emails, 2 YM ID.

klose_fan DAN silence_whisper11

And,

sejak few months ago (sejak aku busy2 ngan assessment PTD all that), aku suda jarang ON ym klose_fan.

Bile skali skala ON, YM aku ngn ID klose_fan tu tbe2 meragam n wat hal. Wut da hack. Kne virus ni. Shit.

Time aku SUMPAH offline, membe2 aku kata aku online n say hi, buzz OR PM dorang. Eh2. SUMPAH takde i wat cenggitu di tempat n masa kejadian dorang sume cakap tu.

Time tu aku da menyumpah2 YM aku yang tu. Ciss.

Few time (quite some time lar) YM tu meragam.

Dan,

akhirnya..

few days ago, bila aku again try to sign to my YM klose_fan. Jeng3..

die tulis,

"Your account has been blocked..bla2.."

Wut da!

Maka, dengan ni sayerr isytihar YM saya yang itu yang berIDkan klose_fan telah ditutup and tak digunapakai lg.

Aku tak kesah sangat - since aku pn nak avoid from few annoying people dlm tu.

Tapi, camne aku nak extract contactlists aku dr ctu ke ID YM lagi satu. kat situ la ramai list membe2 aku, membe2 skola, matrix n UKM.

in fact, ID silence_whisper11 ni sangat2 baru okeh.

Oh tensi. Takpelah, to any kawan2 yang belum add YM baru saya, silalah add silence_whisper11 ya!

Tapi, ade lagi buruk.

Bila nak sign in dalam email guna account lama (yang mmg dah lama aku tak bukak email yang ni), it says like this,

We've discovered that your Yahoo! password is compromised.

"A third party is using your Yahoo! password to spam your Yahoo! Messenger contact list. A simple password change will help both protect your account and stop this spam."

Omaigod, its stab me! Tensi lagi.

Wut da hack.

Sapekah third party yang semprit itu??

Patut la YM aku wat menda pelik2, chat n say hi kt kawan2 aku masa aku tak online.

Jap2, I nak pike jap.

Email sayer yang IDnya klose_fan tu, takde pe sangat la. it's just my first email. ianya berharga sebab ada nilai sejarah. And kt situ gak inbox full dgn message from jobstreet yang rancak hantar job vacancy advertisement yang kebanyakannya aku ignore sebelum ni.

Gudbye klose_fan. Kamu akan aku ingat dan simpan sebagai memori je.


p/s: kawan2, sila lah add YM saya yang terbaru silence_whisper11.



With Love,
---{@ Lady Azra@Zera @}---

1 comment: