Tuesday, July 28, 2009

Entri Ini Berkaitan Dengan Entri Yang Lepas

Jika anda semak (lebih murni lagi jika anda BACA) entri sebelum ini, I entitle my entry as 'BERTELEKU DENGAN BUKU'.

Ada kawan yang tanya saya, 'Berteleku tu ape??'

Jawapan I senang je, 'Bukak kamus cari ape maksud berteleku!' Hehe (jawapan yang kejam giler)

Jika kamu malas bukak kamus atas alasan apa pun saya kata, 'None of my business!haha' (ni lagi satu kenyataan kejam)

Ok point dia kat sini, I sangat2 lah terasa aneh. Sebab I ingat semua orang tahu apa maksud berteleku tu. Kah kah. Rupa2nya ramai tak tahu and ada pulak yang first time dengar. Masa tu I rasa wow! macam I hebat sangat lah tau perkataan bombastic, super superb word!

Tu yang wat saya rasa aneh tau.

Atau saya yang salah guna word? Eh tak tak. Dengan innocentnya saya mengaku saya tak salah guna word. Haha.

Ada seorang kawan lelaki yang first time dengar word tu (aneh kan?) mengatakan 'Maybe awak ni one of a kind'. Eh! Sebab saya guna word yang awak tak pernah dengar so saya ni 'One of a kind' la??Hehe. Betul tak saya kata saya cam hebat tadi.

Ada pulak seorang kawan tanya 'berteleku tu apa, macam pakai telekung ke?'. Haha. Ni lagi I rasa nak gelak and sekali lagi keanehan. Ape kejadahnya (lembutkan intonasi supaya tak kelihatan mencarut) berteleku dengan buku = pakai telekung sambil baca buku??

Jadi, saya tinggalkan misterinya di sini.

Kalau anda nak tahu apa maksud berteleku, jawapan saya tetap sama 'Bukak kamus cari maksud die ye, mekasih'.



p/s: Entri kali ni bunyi macam kejam je. Isk. Sengal kan. Haha.






With Love, ---{@ Lady Zera @}---

5 comments:

tHe anIMateD bIJaN said...

oh. agak kejam la. sy jawab. menelaah dgn penuh perasaan. kan? kan?kan?

huhu~

tHe anIMateD bIJaN said...

oh okeh. salah

hadeh~

LaDy_ZeRa said...

hehe, dah bukak kamus ke?

kdee said...

hahahaha.berteleku pun xtau??lawak la diorg ni.hahahaha..confirm xpnah bukak novel/hahaha

LaDy_ZeRa said...

tu ah kan..tak artistik lgsg..heheh