Wednesday, June 30, 2010

Insaf

Malam tadi I melawat sorang staff @ yang wife die baru meninggal @ Hospital Putrajaya @ +-8.45 pm. Innalillah.. Memang weol sume sangat tekejut n sedih.

Her death due to gastrous cancer. Afta conducted an operation, she felt comma, sampai la arwah menghembuskan nafas terakhir. Allah lebih menyayanginya.

Saya sempat melihat jenazah tapi dari pandangan jauh. Insaf sangat-sangat. This women is still early when she has ended her age. She had left 1 small kid n his beloved husband. Tataw la macam mana anak kecik dorang tuh nanti..

Nauzubillah min zalik. Semoga saya dan umat Islam lain yang masih hidup di dunia ni dipanjangkan lagi usia kami. Saya juga insaf, mulai detik ini kita harus sentiasa jaga kesihatan n pemakanan kita. Kita tak boley expect apa yang akan jadi pada esok, lusa, bulan depan, tahun depan, or bile-bile pada masa akan datang.

Hargai apa yang kita miliki sekarang. Hargai kesihatan kita. Ingat orang-orang sekeliling yang sayang kite..



p/s: Malam tadi balik
dari hospital saya terus mandi, kawan2 dah pesan supaya mandi since da tengok jenazah tuh. Semoga arwah ditempatkan di tempat orang-orang beriman.

p/s: Melawatlah orang yang meninggal, kamu akan dapat pahala dan keinsafan. Ni pesan ustaz/ustazah masa kat skola dulu.


With Love,
Lady Zera

1 comment:

Anonymous said...

Azra, kullunafsun zaiqatulmaut- ayat quran yg bermaksud setiap yg bernyawa pasti akan merasai mati. Ulama mentafsirkan makna 'zaiqah' sebagai satu pengalaman sakit yg mesti dirasai oleh setiap kita. Justru, banyakkan berdoa semoga kesudahan hidup kita dipermudahkan. Imam Qurthubi menyatakan; kita semua akan pulang menemui Allah, dan untuk pulang menemui Allah kita perlu mengalami proses mati dulu.

Takziah buat Faizol

KPSU (PK) 1