Thursday, August 12, 2010


Hari ni 2 Ramadhan = 12 Ogos 2010.


Malam semalam, berbuka puasa yang pertama, saya muntah lepas tuh. =( kalau saya tak sedap badan n tak sedap hati n sedih yang teramat, mesti rasa nak muntah yang akhirnya muntah betul2.


Ada sebab saya berperasaan mcm tu. After read to something. Biasa kalau saya bernaluri macam tu, mesti sebab ade something or akan ade something. Tapi saya muntah biasa sorang-sorang. Tak siapa tau. Lepas tu saya akan react tenang n ceria macam biasa.


Petang tadi (puasa hari kedua) saya rasa something lagi. Rasa tak sedap hati. Tak sedap badan. Saya rasa mesti ada sesuatu ni. I have bad feelings.


Tuhan Maha Kuasa, baru tadi saya lihat sesuatu yang akhirnya menerangkan perasaan tak sedap hati saya ni. Btol, naluri saya cukup kuat. And my instinct alwiz right. Alhamdulillah, itu kelebihan Tuhan nak beri pada saya. Sekali lagi instinct saya benar. Patutla hati kuat berkata-kata, akhirnya saya dapat lihat sendiri.


Hati berkecamuk. Pilu. Hambar.


Tuhan, berikan aku kekuatan. Kekuatan n ketabahan yang berterusan.


Malam ini saya menangis lagi. Tangisan tak berlagu. Dan esok bila mengadap hari baru, saya akan senyum, ketawa n ceria. Sembunyikan apa yang terbuku di hati. Tolak jauh-jauh kesedihan yang ditanggung. Saya tak mampu nk share kat sume orang, maybe to the close one only.


Be strong, be brave. Strong. Strong. Strong. Brave. Brave.


Kalaulah orang itu faham apa yang saya rasa.




With Love,
Lady Zera

2 comments:

kdee said...

jgn sdih2 azra!

LaDy_ZeRa said...

thnx kdee.. doakn ak kmbli ceria yer...