Monday, November 23, 2009



.22 November 2009.
.Ahad.

..PAGI..

Hari ni saya bangun lambat, sama mcm semalam. *Grin* In fact, saya lama tak bangun lambat n bermalas-malasan macam ni. So, i don’t feel like a loser at all. *Big grin* Malah, saya rindu nak bangun lambat mcm ni. Haha! Weekend sebelum ni saya bangun awal, jogging atau bersiap-siap nk keluar utk program hujung minggu. Tapi this week saya tak dpt lah nk jogging, kaki saya belum cukup pulih untuk terima kejutan fizikal lagi. Taknak tambah lagi pressure on this pretty leg. Kasi can dia mau rehat puas-puas n baik pulih. Papepun, saya rasa seronok dapat bangun lambat hari ni, setelah sekian lama x berbuat begitu. ;p


..TENGAH HARI..

Hari ni saya memasak untuk seisi rumah. Saya ulang, memasak! Wow, sounds impressive kan? ;p Ok la since saya lama tak memasak di hari Ahad, selalu keluar berhibur je. Maka hari ni atas kemahuan Mama N’ atas kerelaan saya, saya volunteer untuk jadi chef hari ni. Erm, resepi apa tu x payah la sy bgtau okay. *Kenyit mata*
Well, mama telah komen masakan saya. Mama kata okay, just ada part yg still need to improve. Saya terima nasihat Mama :) And saya tetap yakin yang sooner or later, i will be GOOD in cooking, trust me oh my dear Mother. After I got married, perhaps? Who knows kan. Hehe. Tapi kawan2 n senior2 saya yang dah berumah tangga selalu berkata camtu. Sekaligus motivate saya lah. Hee. Dorang kata “jangan risau la, lepas kawen mesti jadi pandai masak punya la!”
Ya dan itu menjadikan saya optimis. Chayok2!

.
..
...
....
...
..
.

Readers, Mari ikut saya kembali ke masa-masa lepas. *Cuba bayang naik mesin masa Doraemon*

Heehoo! \(^_^)/


.13 November 2009.
.Sabtu.

Kami sekeluarga pergi Picnic kat Sg. Gabai. BEST. Lama tak picnic2 ni. Lepas tu we all pegi makan2. Lepas tu we all pegi Wedding Exhibition yang buat kat PWTC. Nah! Wedding??? Sape nak kawen? Sape, sape?

Well, saya la orang paling semangat nak pegi tengok Wedding Exhibition ni. Lantas saya mengajak family saya pergi tinjau-cuci mata at exhibiton at PWTC. Apalah yang I excited sgt ni pun I tatau. Saya bukan nak kawen dlm masa terdekat ni pun. Ok saya cuba list down on what-da-hack-la I nak sangat pegi tengok Pameran Kawen ni;

1) Since my kakak belum penah kot tengok2 exhibition kawen mcm ni, so saya sengaja membuka mata dia untuk tinjau benda2 mcm ni. Hehe. Ye lah kakak I ni baru balik Malaysia bulan Mei hari tu after years abroad. Kat Canada dulu takde makna-lah kan dia nak tengok exhibition2 mcm ni. Hehe.

2) Saya ntah kenapa suka pegi tengok-tengok tempat mcm ni. Ni 2nd time saya pegi wedding festival tanpa ada tujuan nak kawen pun. HAHA. Laugh audience laugh! To me tak semestinya nak kawen baru terhegeh-hegeh nak pegi survey or tengok2 wedding exhibiton mcm ni. Awal-awal lagi bagus. At least you akan dapat macam2 info. So that, u can plan very well for ur coming up wedding. Budget, concept of wedding, timeline, trend, ilham. Macam2. Especially budget. Bila I tengok2 n survey2 mcm ni, baru I tau mcm mana nak buat persedian kawen. Berapa anggaran bajet yang perlu ada before kita decide nak kawen. Takkan decide nk kawen, baru pike nak cari bajet lak kan? Celah mana nak cekau duit nanti. Hahah. Well, saya memang seorang yang information-seeker. Apa yang saya nak tau saya akan cari maklumat sampai dapat. Contohnya, info on wedding ni. ;)

3) Saya saje nak tau ape trend on wedding concept nowadays. So boley cari ilham nanti. Wahaha.

4) Saya suka tengok dress kawen yang cantik-cantik.
And berangan saya yang pakai dress tu semua. ;p


Okay, tu sebab kenapa I suka jejak kaki ke Wedding Festival. Tapi wedding exhibiton yang kt PWTC hari tu, to me tak menarik la! :( Compared to those yang buat kat PICC. Uhmm tak ingat bila tp dlm awal tahun ni la. Sebab yg kat PWTC tu tak banyak display. Takde sgt pelamin, baju pengantin, etc. Exhibitor plak byk yg business on photo-shooting etc. N caterer n event management. I can hardly see several pretty clothes and pelamin singgah sana. T_T

Oh ya, saya jumpa booth Love D’Heart. Syarikat ni adalah milik Faiz. Faiz pulak ialah tunang kawan saya, Tina. So di kesempatan ni, saya juga promote kepada bakal-bakal pengantin yang perlukan wedding planer, bolehlah dptkan khidmat Love D’Heart. :)

Ok, baiklah kita tamatkan cerita pasal KAHWIN kat sini. Kalau tak mesti u all ingat I dah gatal sangat nak kawen. Wahahaha. ;p

C ya in next reading! Muahx!

With Love,---{@ Lady Zera @}---

No comments: